آشپزی که با آرد سوخاری موز درست کرد

یک ماده غذایی ساخته شده از نان که ممکن است خرده خشک یا خرده تازه باشد. خرده خشک (برشته شده) معمولاً به صورت کنسرو شده در ذرات ریز آسیاب شده موجود است که به عنوان رویه روی غذاها یا به عنوان پوششی که قبل از پختن روی غذا اعمال می شود یا به عنوان یک عامل اتصال دهنده استفاده می شود.

خرده های خشک را می توان از نانی تهیه کرد که برشته شده یا در فر پخته می شود و به تکه های کوچکتر آسیاب می شود. آرد سوخاری تازه (تست نشده) در ظروف غذای پخته شده استفاده می‌شود که نیاز به رویه‌ای دارند که ممکن است ماده، بافت پوسته‌دار و جذابیت ظاهری ظرف را اضافه کند. خرده های تازه را می توان خرد کرد یا در مخلوط کن قرار داد تا اندازه و قوام مناسبی برای غذای در حال آماده شدن داشته باشد.

برای طرز تهیه آرد سوخاری با آرد سفید ابتدا نیاز است مقداری درباره آرد سوخاری مطالبی را بدانیم. آرد سوخاری یا پودر سوخاری فرآورده‌ای است که معمولاً از نان‌های حجیم صنعتی تهیه می‌شود که در آشپزی رنگ و طعم بسیاری از غذاها را دلچسب می‌کند.

این فراورده در اصل از ذرات کوچک نان یا پودر نان تشکیل شده‌است. از این فرآورده در غذاهایی استفاده می‌شود که نیاز است ابتدا با آرد یا پودر سوخاری پوشانده و سپس سرخ شوند که در نتیجه باعث می‌شود پوشش تردی در غذا ایجاد کند و به طعم‌دار کردن و شکل دادن به غذاها کمک می کند.

غذاهای سوخاری طعم فوق‌العاده‌ای دارند و در جشن‌ها و میهمانی‌ها مورد استقبال همه به‌خصوص بچه‌ها قرار می‌گیرند. کتلت، ماهی، سیب‌زمینی و مرغ از جمله غذاهایی هستند که به روش سوخاری درست می‌شوند. پودرهای سوخاری آماده در بازار هم قیمت بالایی دارند و هم کیفیت برخی از آنها قابل قبول نیست.

آرد سوخاری ژاپنی که از دل نان تهیه می شود، نه پوسته آن، به پانکو معروف است. این نوع آرد سوخاری دارای بافت درشتی است که از نظر قوام شبیه به فلکه است، که تردی بیشتری به غذاهای نان زده شده مانند ماهی، گوشت خوک، رویه های کاسرول و انواع غذاهای سرخ شده می دهد.

با توجه به خرده های پوسته شده، بافت آن اغلب نرم تر و سبک تر و در عین حال تردتر از یک روکش معمولی پودر سوخاری در نظر گرفته می شود. پانکو در اکثر فروشگاه های مواد غذایی آسیایی موجود است. برای نگهداری انواع آرد سوخاری، آرد سوخاری تازه یا خشک را در فریزر قرار دهید و جداگانه در ظروف در بسته نگهداری کنید.

اگر خرده‌های ریز بافت برای محصول در حال آماده‌سازی خیلی ریز است، می‌توان با استفاده از نان ایتالیایی یا فرانسوی، یک خرده درشت ایجاد کرد. بهتر است از نان «روزه» استفاده کنید که بیشتر از نان تازه خشک شده است. تکه‌های نان را جدا کنید (روی تکه‌هایی با پوسته باقی بماند) که باید در مخلوط‌کن ریخته و به صورت خرده‌های درشت آسیاب شوند.

خرده نان ها را جدا کرده و در صورت تمایل به خشک شدن بیشتر، آنها را به طور یکنواخت روی سینی فر قرار دهید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در دمای 300 درجه فارنهایت بپزید و مرتباً آنها را بچرخانید تا قهوه ای طلایی یا به اندازه کافی برای استفاده خشک شوند. برای هر فنجان آرد سوخاری مورد نیاز در دستور غذا، از 1-1/2 فنجان نان تازه آسیاب شده درشت استفاده کنید.

  • منابع:
    1. Breadcrumbs