با پوشیدن جوراب زنانه رنگ پا از زخم پا جلوگیری کنید

جوراب های الاستیک یا به طور دقیق تر، جوراب های الاستیک فشاری مدرج یکی از داروهایی است که در تمام مواردی که بازگشت خون وریدی به قلب کاهش می یابد ( نارسایی وریدی ) بیشترین استفاده را دارد.

همانطور که برای مثال در مورد وریدهای واریسی اتفاق می افتد جوراب زنانه رنگ پا نیز در این راه کمک بسیاری می کند.

در شرایط دیگر می توان از جوراب های الاستیک برای اهداف پیشگیری استفاده کرد، مثلاً در مواردی که فرد بخواهد از تشکیل لخته خون جلوگیری کند ، مثلاً در بیماران بستری پس از یک عمل جراحی.

استفاده از جوراب های الاستیک روشی است که امکان التیام بیماری های فوق را نمی دهد، اما مطمئناً می تواند تشدید آنها را کاهش دهد.

علاوه بر این، جوراب های الاستیک به تسکین علائم معمول نارسایی وریدی مانند تورم ، ادم و احساس سنگینی پاها کمک می کند.

برای اینکه جوراب های الاستیک عمل درمانی خود را به طور کامل انجام دهند، یک قانون خوب است که آنها را صبح قبل از بلند شدن از رختخواب و قبل از شروع ورم پاها بپوشید.

جوراب‌های فشاری مدرج با اعمال فشار مدرج عمل می‌کنند که حداکثر در سطح مچ پا است و سپس به تدریج تا زانو یا ران کاهش می‌یابد (بسته به نوع جوراب استفاده‌شده: قد بلند، جوراب شلواری یا یک تکه).

دقیقاً فشار تدریجی اعمال شده از پایین به بالا است که به بازگشت خون به قلب کمک می کند و در نتیجه گردش وریدی را بهبود می بخشد.

بسته به کاربرد آنها و نوع و شدت فشار اعمال شده، می توان انواع مختلف جوراب الاستیک فشاری مدرج را تشخیص داد.

بیایید انواع اصلی را ببینیم.

جوراب های الاستیک پیشگیری کننده
جوراب های الاستیک پیشگیرانه – که اغلب به آن “جوراب های استراحت” نیز می گویند – جوراب هایی هستند که معمولاً زمانی استفاده می شوند که شرایط پاتولوژیکی برای کنترل وجود نداشته باشد.

در واقع، هدف آنها عمدتاً جلوگیری از مشکلات گردش خون در افرادی است که به دلایلی در معرض خطر ابتلا به چنین اختلالاتی هستند.

به عنوان مثال، آنها می توانند عوامل خطر برای ایجاد مشکلات گردش خون در پاها باشند: