زرشک فله در مشهد با طعم نارنج تهیه نمایید

بربرین ممکن است زرشک فله در مشهد با کاهش زمان انتقال در روده از اسهال جلوگیری کند. بنابراین، خوردن زرشک غنی از بربرین ممکن است به درمان اسهال کمک کند. با این حال، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

ممکن است در برابر سندرم متابولیک محافظت کند
خوردن زرشک ممکن است به پیشگیری از سندرم متابولیک کمک کند، که مجموعه ای از عوامل خطر است که خطر بیماری قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

به طور خاص، زرشک ممکن است در برابر چاقی و قند خون بالا، کلسترول، تری گلیسیرید و سطح فشار خون – که همه عوامل خطر برای این سندرم هستند – محافظت کند .

یک مطالعه 8 هفته ای روی 46 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که نوشیدن حدود 7 اونس (200 میلی لیتر) آب زرشک در روز به طور قابل توجهی باعث کاهش فشار خون، تری گلیسیرید، کلسترول و قند خون در مقایسه با دارونما می شود .

علاوه بر بهبود عوامل خطر سندرم متابولیک، زرشک ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو در افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا هستند کمک کند.

استرس اکسیداتیو ناشی از آسیب سلولی زمینه ای است که توسط مولکول های واکنشی به نام رادیکال های آزاد ایجاد می شود. داشتن استرس اکسیداتیو بیش از حد – و آنتی اکسیدان کافی برای مبارزه با آن – می تواند منجر به بیماری قلبی و سایر مشکلات سلامتی شود.

یک مطالعه 6 هفته ای روی 106 فرد مبتلا به سندرم متابولیک نشان داد که مصرف 600 میلی گرم زرشک خشک در روز به طور قابل توجهی استرس اکسیداتیو را در مقایسه با دارونما کاهش می دهد.

بر اساس این نتایج، خوردن توت ها ممکن است به کاهش شانس ابتلا به عوامل خطر برای سندرم متابولیک و همچنین کاهش استرس اکسیداتیو مرتبط با آن کمک کند. با این وجود، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

نشان داده شده است که زرشک عوامل خطر ابتلا به سندرم متابولیک را بهبود می بخشد و استرس اکسیداتیو مرتبط با آن را کاهش می دهد.

برای سلامت دندان مفید است
مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که عصاره زرشک می تواند با التهاب مبارزه کند.

این احتمالاً به این دلیل است که بربرین به عنوان یک عامل ضد التهابی قوی عمل می کند.

بنابراین، ممکن است به درمان بیماری های التهابی دندان مانند التهاب لثه، که با تجمع پلاک، تورم و تحریک لثه ها مشخص می شود، کمک کند.

یک مطالعه بر روی 45 پسر بین 11 تا 12 سال نشان داد که استفاده از ژل دندانی زرشک به مدت 21 روز باعث کاهش پلاک و التهاب لثه به طور قابل توجهی بیشتر از دارونما شد.