ساخت سوخت مایع بااستفاده از جیوه

جیوه چیست؟

جیوه یک فلز نقره ای رنگ سنگین است که می تواند از مایع به گاز تبدیل شود. جیوه کاربردهای زیادی دارد، اما می تواند برای انسان و حیات وحش نیز مضر باشد.

جیوه را از کجا پیدا می کنید؟

جیوه تنها فلزی است که در دمای اتاق مایع است. در سوئیچ ها، اسباب بازی ها و بازی ها استفاده می شود. TVMERCURY با تغییرات دما منبسط و منقبض می شود. در ترمومترها و ترموستات ها استفاده می شود.

جیوه رسانای الکتریسیته است. در برخی از لامپ ها و جیوه در تلویزیون قدیمی پارس در تلویزیون و مانیتور کامپیوتر استفاده می شود. جیوه از طریق زنجیره غذایی در انواع خاصی از ماهی ها ایجاد می شود.

جیوه از کجا می آید؟

منابع طبیعی و مصنوعی جیوه در محیط زیست وجود دارد. منابع طبیعی جیوه در خاک و سنگ ها، آتش سوزی جنگل ها و فوران های آتشفشانی است. بیش از نیمی از جیوه موجود در محیط از منابع انسانی مانند سوزاندن زغال سنگ برای ایجاد الکتریسیته، سوزاندن زباله ها و دفع نامناسب در محل های دفن زباله به دست می آید.

سوزاندن زغال سنگ و ظرف یکبار مصرف باعث آزاد شدن جیوه به شکل گاز و ذرات در هوا می شود. باران و برف جیوه موجود در هوا را به سطح زمین باز می گرداند. دفع نامناسب باعث ورود جیوه به آب و خاک می شود.

چگونه می توانیم از آلودگی جیوه جلوگیری کنیم؟

خود و دیگران را در مورد جیوه آموزش دهید.

به والدین خود بگویید محصولات بدون جیوه مانند ظروف چینی یا دماسنج دیجیتال بخرند.

به جدا کردن محصولات خانگی حاوی جیوه (دما سنج، باتری و موارد مشابه) کمک کنید و آنها را در روزهای جمع آوری زباله های خطرناک خانگی دور بیندازید.
برای صرفه جویی در مصرف برق، برای کاهش میزان زغال سنگ سوزانده شده برای تولید برق، چراغ ها و رایانه ها را در زمان عدم استفاده خاموش کنید.
بازیافت و استفاده مجدد از قیمت پتو گلبافت یک نفره دیجی کالا محصولات تا حد امکان برای کاهش میزان زباله هایی که باید سوزانده شوند یا در محل های دفن زباله قرار گیرند.

  • منابع:
    1. Department of the Environment
  • تبلیغات: 
    1. لوبیا چیتی تازه حاوی لیگنین
    2. پیچ های چوبی در طیف گسترده
    3. فردی که با یک شال خودکشی کرد!
    4. آموزش پوشاک در سال های اخیر