سیم کابل شبکه منجر به مرگ زن جوان شد

کابل یک اصطلاح کلی برای طناب، سیم های پوشیده شده با عایق و پوشش محافظ و فیبرهای نوری است.

به کسانی که از سیم آهنی و سیم کابل شبکه یا سیم فولادی استفاده می کنند، تساکو یا کوساکو نیز گفته می شود.

نسبت به یک میله فلزی با همان ضخامت انعطاف پذیرتر و قابل خم شدن تر است.

سیم های پیچ خورده و سیم های پیانو برای پل های معلق، جرثقیل ها، وینچ ها، تله کابین ها، تله کابین ها و غیره استفاده می شود.

مقاله اصلی: طناب
علاوه بر این، اگرچه لزوماً یک دسته کلی نیست، اما «سیم‌ها» در سیستم‌های به اصطلاح fly-by-wire مانند هواپیما به سیم‌های الکتریکی اطلاق می‌شوند، در حالی که از «کابل‌ها» برای انتقال مستقیم مکانیکی حرکت استفاده می‌شود.

(بسته به میدان. مثلاً آنچه در دوچرخه ها «سیم» نامیده می شود در این طبقه بندی به «کابل» تبدیل می شود).

انتقال قدرت
آلیاژهای مس و آلومینیوم با رسانایی الکتریکی بالا به عنوان رسانای الکتریکی در کابل های انتقال قدرت استفاده می شوند.

سیم برق برای انتقال نیرو (خط انتقال) به جز قسمت داخلی دستگاه، کابلی است که از سیم های مسی تابیده ساخته شده است (حتی برای سیم های برقی که در خارج از تجهیزات استفاده می شود، مانند کابل های VVF، سیم های مسی تکی وجود دارد).

برای کابل های ارتباطی از سیم های مسی و فیبرهای نوری استفاده می شود.

در قانون تجهیزات مخابراتی سیمی (قانون ارتباطات از راه دور)، کابل ارتباطی یک سیم الکتریکی است که با یک ماده عایق و یک ماده محافظ غیر از فیبر نوری و فیبر نوری پوشیده شده است.

برای کابل زیردریایی و تلویزیون کابلی استفاده می شود.

کابل های انتقال برق و ارتباط مستعد سرقت هستند زیرا اغلب از سیم مسی استفاده می کنند که قابل بازیافت است و با قیمت نسبتاً بالایی معامله می شود.

در برزیل، پس از بسته شدن استادیوم دو ماراکانا، جایی که مراسم افتتاحیه المپیک ریودوژانیرو در سال 2016 برگزار شد، به محض اینکه مدیریت ضعیف شد، کابل ها به سرقت رفتند.

هنگامی که زلزله بزرگ ژاپن شرقی در ژاپن رخ داد، دزدی های متعددی از خطوط برق در مناطقی که دسترسی محدود بود، رخ داد و خطوط برق حتی در مناطق نسبتاً آشکار به سرقت رفتند.