شیوه صحیح خوردن بادام درختی بو داده را بدانید

بادام غذایی با ارزش غذایی بالا است زیرا حاوی فیبر، پروتئین، چربی های مفید، ویتامین E، کلسیم، علاوه بر آنتی اکسیدان ها، ویتامین های B2 و B3 و منیزیم است، وجود این مواد مغذی مفید و مهم در یک مشت بادام درختی بو داده، درصد خوبی از نیاز روزانه بدن به هر یک از این عناصر را تامین می کند.

مقدار مجاز بادام در روز تقریباً یک مشت دست یا معادل 30 بادام است.

بادام به عنوان یکی از آجیل های دوست داشتنی شناخته می شود که مردم به طور مکرر و به روش های مختلف آن را مصرف می کنند.

بادام معمولاً به عنوان آجیل شناخته می شود، اما بادام از نظر علمی یکی از انواع دانه ها است، زیرا دانه ای را تشکیل می دهد که با میوه سبز رنگی احاطه شده است که خشک و سفت می شود و پوسته داخلی که همان بادام است را احاطه می کند.

بادام روی درختان گلدار رشد می کند که در آب و هوای گرم و خشک رشد می کنند، خانه اصلی بادام، کشورهای غرب آسیا و جنوب اروپا است.

اغلب با این ذهن همراه است که خوردن آجیل باعث افزایش وزن می شود، این کاملا درست نیست.

بادام

مطالعه ای توسط دپارتمان غذا در دانشگاه سئوکمیونگ برای زنان در کره جنوبی انجام شد تا تأثیر مصرف روزانه بادام بر وزن و میزان چربی بدن را بررسی کند.

این مطالعه در ابتدا نشان داد که هیچ ارتباطی بین مصرف روزانه بادام و افزایش وزن، چه در افراد دارای سطح چربی بالا در بدن و چه در افراد سالم وجود ندارد.

و بعد از پیگیری تا 6 ماه وزنشان در اثر خوردن بادام افزایش نیافت و برعکس دور کمر افرادی که روزانه حدود 56 گرم بادام می خوردند 14 درصد کاهش پیدا کرد.

این امر با این واقعیت توضیح داده می شود که خوردن بادام باعث کاهش مصرف چربی ها، قندها و سایر نشاسته های غیر مفید در فرد می شود و احساس سیری ایجاد می کند که باعث کاهش مصرف غذاهای ناسالم می شود.

همچنین رابطه ای بین زمان خوردن بادام در طول روز و تغییری که در بدن ایجاد می کند را نشان داد.

خوردن بادام قبل از غذا، یعنی قبل از خوردن صبحانه و قبل از ناهار، با کاهش توده چربی بدن همراه است.

خوردن بادام به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی اصلی بر سطح چربی و کلسترول بدن تأثیر می گذارد.