قهوه اسپرسو کیلویی که موجب جهش ژنتیکی در جنین می شود

علاوه بر انواع جایگزین های قهوه اسپرسو کیلویی این زنجیره های جهانی، قهوه تولید شده با شعار “3 در 1” و بسته بندی شده برای یک نوشیدنی، قهوه های فوری به درک سرعت، ازدحام و فردیت جامعه فراصنعتی امروزی.

بر اساس نظرسنجی که در مورد ادراک مصرف کنندگان از تغییر عادات مصرف قهوه بررسی می شود، قهوه ترک 49 درصد مصرف می شود در حالی که قهوه فوری با 47 درصد ترجیح داده می شود. برند نسکافه که سیاست قیمت پایین را اتخاذ می کند، در بین 38 درصد از مصرف کنندگان قهوه فوری رتبه اول را دارد.

بر اساس تحقیقات اوزدمیر و کوناکلی اوغلو (2016: 234-238)، گاهی اوقات برندها به ویژه برندهای بین المللی با جهان بینی های پنهان همراه هستند.

برخی از جهان‌بینی‌های پنهان به‌عنوان مصرف‌گرایی، فردگرایی، ملی‌گرایی، نسبیت اخلاقی، طبیعت‌گرایی، عصر جدید یا قبیله‌گرایی پست مدرن بیان می‌شوند. اینها چشم اندازهای شکل دهنده زندگی در فرهنگ آمریکای شمالی هستند که در همه جا شنیده می شود، مانند دفاتر، خوابگاه ها، چت های اینترنتی اتاق ها یا شرکت ها.

قهوه

با برخی از رقابت های سیاسی به عنوان نشانه سرمایه داری یاد می شود. تحقیقی که توسط داده‌های جمع‌آوری‌شده طی سه ماه کار میدانی در ترکیه تشکیل شده است، چنین اظهاراتی را نشان می‌دهد، مانند این که این برندها به شیوه‌ای نامحسوس تحسین فرهنگ غربی را ترویج می‌کنند و عمداً کشور را برای مستعمره شدن آماده می‌کنند، مردم را شستشوی مغزی می‌دهند و حتی فرهنگ محلی را از بین می‌برند (بیلگین، 2008).

این واقعیت برای انحطاط فرهنگ ترکیه، به ویژه نسل جدید مصرف کنندگان قهوه، بسیار حیاتی است. این یک مانع برای پایداری فرهنگی است. تهدید دیگری که در نظر گرفته شده مربوط به موقعیت های شغلی جدید است.

در حال حاضر، کار به عنوان باریستاژتینگ در میان بسیاری از نوجوانان، فارغ التحصیلان جدید یا هرکسی که قهوه دوست دارد و می خواهد همزمان سود کسب کند، محبوب است.

“باریستا” بیشتر در صنعت قهوه استفاده می شود و Lexico با استفاده از فرهنگ لغت آکسفورد، تعریف می کند که ریشه ایتالیایی (دهه 1980) کلمه “barman” است و به معنای شخصی است که در یک قهوه بار در دنیای امروز خدمت می کند. بسیاری از برندهای معروف مانند شرکت استارباکس نیز سرورهای خود را باریستا می نامند.