پاستیل شکری ترشی که موجب افزایش قد در کودکان زیر 10 سال می شود

جنیفر هایلند، متخصص تغذیه کودکان در کلینیک کلیولند، می‌گوید: اکنون نسبت به نسل‌های قبلی، شکر به غذاها اضافه می‌شود.

اگر به برچسب‌های مواد غذایی نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که یافتن غذاهایی که برای بچه‌ها عرضه می‌شوند و قند زیادی در آن‌ها وجود ندارد، سخت است. او می گوید: ماست بچه ها، غلات صبحانه، سس سیب، دسرها، پاستیل شکری ترش و آب میوه ها همگی مملو از شکر هستند.

چرا شکر یک افزودنی غذایی محبوب است؟
دکتر رابرت لوستیگ، محقق قند و استاد سابق اطفال و غدد درون ریز در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، می گوید: «صنایع غذایی می دانند که وقتی شکر اضافه می کنند، شما بیشتر خرید می کنید.

پاستیل

لوستیگ می گوید که بچه ها معمولاً از غذاهای تلخ یا ترش یا شور لذت نمی برند. افزودن شکر به این غذاها به پوشاندن این مزه ها کمک می کند. او می‌گوید: شکر ترش را در لیموناد، یا تلخی شکلات، یا نمک را در بادام‌زمینی برشته‌شده با عسل می‌پوشاند.

راه حل واضحی که اکثر متخصصان توصیه می کنند، اجتناب از غذاهای فرآوری شده یا بسته بندی شده است. برای والدینی که زمان یا منابع کافی برای تهیه غذا از ابتدا ندارند، کارشناسان پیشنهاد می کنند کره بادام زمینی، غلات صبحانه و سایر محصولات بسته بندی شده را خریداری کنند که حاوی شکر افزوده کمی یا بدون شکر هستند.

از سوی دیگر، میوه ها، سبزیجات، شیر یا ماست شیرین نشده و سایر غذاهای کامل که به طور طبیعی حاوی قند هستند، همگی مکمل های سالمی به رژیم غذایی کودک هستند.

اما اگر می‌خواهید فقط یک کار را انجام دهید، باید فرزندانتان را به نوشیدن آب یا شیر تشویق کنید تا نوشیدنی‌های شیرین که بزرگ‌ترین منبع قند افزوده در رژیم غذایی کودکان متوسط هستند.

هایلند می‌گوید: نمی‌خواهم والدین عصبانی شوند و احساس کنند که باید از شر همه چیز در انبار خود خلاص شوند. اما همه ما باید از قند اضافه شده در غذاهایی که بچه ها می خورند بیشتر آگاه باشیم.