پزشکی که با چای کوهی خشک شده توانست بیمار سرطانی را نجات دهد

به دلیل عدم وجود آزمایشات بالینی خوب کنترل شده، تأثیر چای کوهی خشک شده در پیشرفت اختلالات عصبی در مقیاس وسیع مورد مطالعه قرار نگرفته است. اثر محافظتی EGCG در برابر بیماری های عصبی ممکن است شامل مهار رادیکال آن و فعالیت کیلیت آهن و/یا تنظیم آنزیم های محافظ آنتی اکسیدان باشد.

کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون برای بیش از 2 فنجان در روز مصرف چای و دو یا بیشتر نوشیدنی کولا در روز مشاهده شد. ارتباط چای و نوشیدنی های کولا تحت تأثیر مصرف سیگار یا قهوه قرار نگرفت.

یک مطالعه مورد شاهدی در چین برای بررسی رابطه بین نوشیدن قهوه و چای، سیگار کشیدن و سایر عوامل محیطی و خطر ابتلا به بیماری پارکینسون انجام شد.

چای

مشخص شد که یک واحد قهوه و چای (3 فنجان در روز به مدت 10 سال) به ترتیب منجر به 22% و 28% کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون می شود که نشان دهنده اثر محافظتی وابسته به دوز قهوه و چای در چینی نژاد است.

ارتباط مصرف قهوه و چای با خطر بروز بیماری پارکینسون در بین 29335 فرد فنلاندی 25 تا 74 ساله بدون سابقه بیماری پارکینسون در ابتدا مورد بررسی قرار گرفت. به مدت 12.9 سال پیگیری شد و در این مدت، 102 مرد و 98 زن به بیماری پارکینسون مبتلا شدند. اشاره شد که افرادی که به طور معمول ≥ 3 فنجان چای در روز می نوشند، خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهند.

در مطالعه سلامت چینی سنگاپور، یک گروه آینده نگر از 63257 مرد و زن چینی، همه 157 مورد بیماری پارکینسون شناسایی شدند. یک رابطه معکوس بین چای سیاه با خطر بیماری پارکینسون وجود داشت که با مصرف کل کافئین یا استعمال دخانیات مخدوش نشد، در حالی که چای سبز با خطر بیماری پارکینسون ارتباطی نداشت .

در یک متاآنالیز، داده‌های 9 مطالعه شامل 4378 سکته مغزی در بین 194965 نفر جمع‌آوری شد. افرادی که بیش از یا مساوی 3 فنجان چای در روز مصرف می‌کنند، 21 درصد کمتر از افرادی که کمتر از 1 فنجان چای در روز مصرف می‌کنند، بدون توجه به کشور مبداشان، خطر سکته مغزی کمتری دارند و نسبت ناهمگنی که به‌تنهایی به‌صورت تصادفی توضیح داده نمی‌شود، 23.8 درصد است..