کشمش انگور شانی که به سم آغشته بود قاتل جان یک خانواده مشهدی شد

کمبود آهن معروف به کم خونی با مصرف روزانه آن به مقدار توصیه شده توسط پزشکان و کارشناسان بهداشت و تغذیه.

پیشگیری از پوکی استخوان با کشمش انگور شانی حاوی کلسیم است که نقش مهمی در ساخت دندان ها و استخوان ها دارد و در نتیجه از پوکی استخوان به ویژه در زنان یائسه جلوگیری می کند.

پیشگیری از بیماری های گوارشی خوردن روزانه کشمش به دلیل داشتن فیبرهایی که به رشد باکتری های مفید در روده کوچک و بزرگ و کاهش یبوست مزمن کمک می کند، به حفظ سلامت و ایمنی دستگاه گوارش کمک می کند.

پیشگیری از سرطان خوردن روزانه کشمش به پیشگیری از برخی سرطان ها کمک می کند، زیرا حاوی ترکیبات شیمیایی به نام فیتوکمیکال است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند.

بنابراین، به بدن کمک می کند تا از شر رادیکال های آزاد سرطان زا خلاص شود.

مانند سرطان روده تحریک پذیر و مثانه.

مبارزه با پوسیدگی دندان خوردن مقدار کمی کشمش روزانه به حفظ سلامت لثه و دندان کمک می کند.

این به دلیل انواع فیتوکمیکال های موجود در آن است که با باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند مبارزه می کنند.

مفید برای زنان باردار خوردن چند عدد کشمش و خرما به کاهش عفونت هایی که احتمال زایمان را در زنان باردار افزایش می دهد، کمک می کند، زیرا باکتری های مفیدی را که با عفونت ها مبارزه می کنند، تحریک می کند.

کشمش به تنظیم چرخه قاعدگی، جلوگیری از لخته شدن خون و تصفیه خون از سموم بدن کمک می کند.

به پیشگیری از سرطان، به ویژه سرطان سینه کمک می کند، زیرا حاوی درصد زیادی آنتی اکسیدان است که از حضور رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

زنان در دوران بارداری از کمبود مواد مغذی به ویژه پتاسیم و سدیم رنج می برند و نقش کشمش این است که این عناصر را به طور مناسب و سالم در اختیار زن باردار قرار دهد.