انجیر خشک فیبر برای التهاب مفید است

محتوای فیبر موجود در انجیر خشک فیبر، آن را به غذای مناسبی برای تنظیم ترشح گلوکز و انسولین در بدن تبدیل می کند، علاوه بر آن به وجود خواصی در انجیر اشاره می کند که سطح گلوکز خون را کاهش داده و سلامت کبد را حفظ می کند.

با توجه به غلظت بالای مواد قندی در انجیر خشک، باید توجه داشت که به‌ویژه افراد دیابتی نباید آن را به مقدار زیاد مصرف کنند.

چندین مطالعه نشان داده اند که مقدار زیادی فیبر موجود در انجیر خشک به کاهش سطح کلسترول انباشته شده در رگ های خونی کمک می کند، بنابراین خوردن انجیر خشک به طور منظم در رژیم غذایی ممکن است به محافظت در برابر بیماری های قلبی و تجمع چربی در خون کمک کند.

یکی از فواید انجیر خشک این است که به تامین مواد معدنی و ویتامین‌های مهم بدن کمک می‌کند که کمبود آن‌ها ممکن است باعث عفونت و بیماری‌های مزمن در بدن شود و در نتیجه از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کند.

انجیر خشک حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین E و ویتامین A است که مواد مغذی مهمی هستند.

زیرا ممکن است به ظاهری زیبا به پوست کمک کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشند و به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند که در برابر اثرات منفی رادیکال های آزاد محافظت می کند و در نتیجه احتمال علائم پیری مانند چین و چروک را کاهش می دهد.

انجیر

همچنین، محتوای آنتی اکسیدانی بالای انجیر خشک، آن را به عامل مهمی تبدیل می کند که به محافظت در برابر بیماری های ناشی از رادیکال های آزاد، مانند: آرتریت روماتوئید و بیماری های قلبی کمک می کند.

انجیر خشک کالری بیشتری نسبت به انجیر تازه دارد، علاوه بر آن مواد مغذی مهمی نیز دارد که برخی از آنها در غلظت‌های بالاتر از انجیر تازه هستند.

از جمله مهمترین این مواد مغذی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کربوهیدرات ها، از جمله قندها.
  • فیبر
  • ویتامین ها و مواد معدنی شامل کلسیم، ویتامین K، ویتامین A، پتاسیم، آهن و منیزیم است.

انجیر خشک کاملاً عاری از کلسترول است و تقریباً حاوی چربی نیست، همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای بهبود سلامتی ضروری و مهم هستند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.