شکلات تلخ صد درصد برای افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می شود

شکلات تلخ به دلیل داشتن پلی فنول (به انگلیسی: Polyphenole) نسبت به سایر انواع مفیدتر است، اما مصرف شکلات تلخ صد درصد به میزان متعادل توصیه می شود زیرا حاوی قند، چربی و کالری است و بنابراین مصرف مقادیر زیادی از آن ممکن است منجر به افزایش وزن و غیره می شود.

از جمله اثرات منفی آن، حاوی کافئین نیز می باشد که هر چه غلظت شکلات بیشتر شود مقادیر آن افزایش می یابد.

در ادامه به مهم ترین فواید این نوع شکلات اشاره می کنیم: مزایا شواهد علمی قوی دارند کاهش خطر سکته: در یک تجزیه و تحلیل جامع که در مجله نورولوژی در سال 2012 منتشر شد، 37000 مرد بین 45 تا 79 سال را با پیگیری رژیم غذایی آنها به مدت 10 سال شامل شد.

مشخص شد مردانی که بیشتر شکلات یا حدود یک فنجان از آن را در هفته می‌خورند، 17 درصد کمتر از افرادی که شکلات مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند و محققان شکلات تلخ را به انواع دیگر ترجیح می‌دهند.

دارا بودن خواص ضد التهابی: شکلات سیاه حاوی ترکیباتی است که دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است به کاهش التهاب در بدن کمک کند.

شکلات تلخ صددرصد

یک کارآزمایی بالینی که در سال 2018 در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز (AJUMS) انجام شد، نشان داد که خوردن 30 گرم شکلات که حاوی غلظت 84 درصد کاکائو به صورت روزانه به مدت 8 هفته است.

شاخص های حیاتی التهاب را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد، اما این مزایا هنوز به مطالعات بیشتری نیاز دارد تا مقادیر مناسبی از کاکائو را مشخص کند.

تقویت قدرت حافظه: فلاونول های موجود در شکلات تلخ، پودر کاکائو و سایر غذاها می توانند برای عملکرد مغز مفید باشند و این ترکیبات با خواص ضد التهابی و اکسیداتیو خود متمایز می شوند.

یک کارآزمایی بالینی که در سال 2011 در دانشگاه انجام شد، ریدینگ نشان داد که دو ساعت پس از خوردن شکلات تلخ، حافظه به دست می‌آید و زمان پاسخ‌دهی نسبت به خوردن شکلات سفید بهتر است، اما مطالعات دیگری نیز وجود دارد که نشان نداده است که برای آن مفید است.

کاهش فشار خون: این ممکن است به این دلیل باشد که شکلات سیاه حاوی فنل هایی است که فشار خون را کاهش می دهد و فلاونول های موجود در آنها باعث تحریک اندوتلیوم در شریان ها برای تولید مونوکسید نیتروژن می شود که به افزایش جریان خون و کاهش فشار کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.